SÜRÜklemeli sek sek oyunu

Reklamlari:



Indir 53.19 Kb.
TitleSÜRÜklemeli sek sek oyunu
Date conversion06.03.2013
Size53.19 Kb.
TypeBelgeleme
Sourcehttp://www.gelenekseloyun.org/oyun/suruklemeliseksek.doc
SÜRÜKLEMELİ SEK SEK OYUNU


OYUN KURALLARI


1.OYUN ALANI: Oyun açık alanlarda veya kapalı spor salonlarında oynanabilir. Oyun alanının

yüzeyi düz olmak kaydıyla parke, beton veya toprak olabilir.


2.OYUN ALANI ÖLÇÜLERİ: 50 x 50 cm ebadında 1cm kalınlığındaki çizgilerle belirlenen yan yana iki sıra 1den 5’e kadar sıralanmış toplam 10 oyun alanından oluşur.

Oyun alanını belirleyen çiziler 1 cm kalınlığındadır.

50 x 50cm ebadındaki başlangıç oyun alanlarına (1ve 5 numaralı) 1m uzaklıkta oyun alanlarına paralel 1m uzunluğunda A ve B atış çizgileri yer alır.


3. OYUNCU DEĞİŞTİRME ALANI: : Masa hakemi tarafındaki kenar çizgisidir. Her takım kendi yedek oyuncu alanının bulunduğu taraftan oyuncu değişikliği yapar.


4. YEDEK OYUNCU ALANLARI: Uzun çizgi tarafında Masa hakeminin her iki yanında kenar çizgiden 2 m uzakta 2 m uzunluğundaki çizgiyle belirlenen alan.


5.OYUN SÜRESİ:


1.Oyun içerinde 5 aşama oyun barındıran 1 set üzerinden oynanır. 5 aşamayı ilk bitiren takım maçı kazanır. Oyun süresi ile ilgili bir sınırlama yoktur.

2.Maç öncesinde takımlara 10 dakika ısınma süresi verilir.

3.Her takım oyuncusunun 1 aşamada 2 dakikalık bir mola kullanma hakkı vardır.

4.Oyun aşamaları arasında geçiş süresi 2 dakikadır.


OYUN DÜZENİ


1.Saha seçimi: Takım kaptanları Yüksek sesle “Aldım Verdim Ben Seni Yendim Alamazsın Veremezsin Sen Beni Yenemezsin. Alırım Veririm Ben Seni Yenerim“ şeklindeki sayışmayla ayak adımlaması yaparlar. Sayışma sonunda rakibin ayağına ilk basan takım kaptanı oyuna başlama şeklini belirler. A veya B atış çizgisinde oyuna başlamayı seçme hakkını kazanır.( Oyuna ilk başlayan takım olma veya ikinci başlayacak takım olama hakkını seçer)


2.Oyuna Başlama: Sayışmayı kazanan takım, oyuna ilk başlayan takım olmak isterse A atış çizgisinden 1 numaralı oyun bölgesi tarafından oyuna başlar.

Sayışmayı kaybeden takım bu durumda B atış çizgisi tarafındaki 1numaralı oyun alanından oyuna başlar.

Sayışmayı kazanan takımın oyuna ikinci sırada başlamak istemesi durumunda takımlar yukarıdaki yerleşme şeklinin tersi olarak oyuna başlarlar.


3.Set Kazanma:


1.Birinci tur oyunu A atış çizgisi tarafından takımın 1.tur oyuncusu tarafından başlatılır. Hakemin oyunu başlatan düdüğü ile oyuncu elindeki Sülenkeyi 1 numaralı oyun alanına atar.


2.Sülenkeyi atış çizgisine basmadan 1 numaralı oyun alanına, alan çizgilerini ihlal etmeden atan oyuncu atış çizgisinden ayrılarak 1 numaralı oyun alanı dış çizgisi önüne gelir.

3.Bir ayağını kaldırarak tek ayak üzerinde sekerek 2 numaralı oyun alanına oradan sırasıyla 3,4 ve 5 numaralı oyun alanlarına sekerek geçer ve 5 numaralı oyun bölgesinden sekerek oyun alanı dışında çift ayak yere gelecek şekilde durur.

4.Çift ayak oyun alanı dışında yere basan oyuncu 180 derece havada dönerek (sağdan veya soldan) çift ayak oyun alanı dışında durur.

5.5 numaralı oyun alan bölgesi çizgisine gelerek bir ayağını kaldırır (istediği ayağı üzerinde sıçramaya başlayabilir.) sekerek önce 5 numaralı oyun alanına ardından sırayla 4,3 ve 2 numaralı oyun alanlarına geçer.

6. 2 numaralı oyun alanında tek ayak üzerinde durarak yere bastığı ayanının tersi elini kullanarak 1 numaralı oyun alanındaki sülenkeyi çizgilere basmadan, havadaki ayağını yere temas ettirmeden alır ve 1 numaralı oyun alanına basmadan sekerek oyun alanını terk eder.


7. Kural ihlali yapmadan turu tamamlayan oyuncu A atış çizgisine gelerek 2 numaralı oyun alanına atışını yapar.

8. Oyuncu 2 numaralı oyun alanına attığı sülenkeyi 1 numaralı oyun alanına attığı sülenkeyi alıp turu tamamladığı şekilde hatasız tamamlarsa oyun 3 numaralı oyun alanına oyuncunun oyun atışı yapmasıyla başlar.

9.Oyun bu şekilde 5 oyun alanında da aynı şekilde oynanarak A atış çizgisi tarafındaki birinci tur tamamlanır.


10. Oyuncu B atış çizgisi tarafına geçer ve oradan atışını yaparak ikinci tur oyununa başlar.


11.B atış çizgisinden başlayan ikinci tur ilk atışı 5 numaralı oyun alanına atış yapılarak başlar.

12. 5 numaralı oyun alanına atış yapan oyuncu 1 numaralı oyun alanı çizgisine gelir ve tek ayağı üzerinde sekerek 1 numaralı oyun alanından başlayarak 2,3 ve 4 numaralı oyun alanlarına geçer.

13.4 numaralı oyun alanına tek ayak üzerinde duran oyuncu 5 numaralı oyun bölgesine basmadan sıçrayıp oyun alanı dışında çift ayak yere gelecek şekilde durur.( Düşerse elleri yere değerse oyuna diğer takım oyuncusu başlar)

14.Çift ayak oyun alanı dışında yere basan oyuncu 180 derece havada dönerek (sağdan veya soldan) çift ayak oyun alanı dışında durur.

15. 5 numaralı oyun alan bölgesi çizgisine gelerek bir ayağını kaldır. (istediği ayağı üzerinde sıçramaya başlayabilir.) Yere basan ayağının tersi elini kullanarak 5 numaralı oyun alanındaki sülenkeyi çizgilere basmadan, havadaki ayağını yere temas ettirmeden tek elini kullanarak yerden alır ve sıçrayarak önce 4 numaralı oyun alanına ardından sırayla 3,2 ve 1 numaralı oyun alanlarına geçer.

16. Kural ihlali yapmadan turu tamamlayan oyuncu B atış çizgisine gelerek 4 numaralı oyun alanına atışını yapar.

17.Oyuncu 4 numaralı oyun alanına attığı sülenkeyi 5 numaralı oyun alanına attığı sülenkeyi alıp turu tamamladığı şekilde hatasız tamamlarsa oyun 3 numaralı oyun alanına oyuncunun oyun atışı yapmasıyla başlar.

18. .Oyun bu şekilde 5 oyun alanında da aynı şekilde oynanarak B atış çizgisi tarafındaki ikinci tur tamamlanır.


19.İkinci tur oyunu A atış çizgisi tarafından takımın 2. tur oyuncusu tarafından başlatılır.


20.A atış alanına gelerek 1 numaralı oyun alanına kurallara uygun olarak atışını yapan oyuncu 1 numaralı oyun alanını içerisine girer.

21.Sülenkeyi tek ayak sekerek yerden sürükleyerek (istediği ayağını kullana bilir fakat bir seti tamamlamadan ayak değiştiremez) 1 numaralı oyun alanından 2 numaralı oyun alanına çizgilere basmadan geçirir.

22.2 numaralı oyun alanından sırayla 3,4 ve 5 numaralı oyun alanlarına kurallara uygun bir şekilde sülenkeyi sürükler.

23.5 numaralı oyun alanına tek ayak sekerek sülenkeyi sürükleyerek taşıyan oyuncu 5 numaralı oyun alanından sülenkeyi oyun alanı dışına çıkarırsa A atış çizgisi tarafındaki birinci tur tamamlamış olur.


24. Oyuncu B atış çizgisi tarafına geçer ve oradan atışını yaparak ikinci tur oyununa başlar.


25. B atış çizgisinden başlayan ikinci tur ilk atışı 1 numaralı oyun alanına atış yapılarak başlar.

26.B atış alanına gelerek 1 numaralı oyun alanına kurallara uygun olarak atışını yapan oyuncu 1 numaralı oyun alanını içerisine girer.

27.Sülenkeyi tek ayak sekerek yerden sürükleyerek (istediği ayağını kullana bilir fakat bir seti tamamlamadan ayak değiştiremez) 1 numaralı oyun alanından 2 numaralı oyun alanına çizgilere basmadan geçirir.

28. 2 numaralı oyun alanından sırayla 3,4 ve 5 numaralı oyun alanlarına kurallara uygun bir şekilde Sülenkeyi sürükler.

29. 5 numaralı oyun alanına tek ayak sekerek Sülenkeyi sürükleyerek taşıyan oyuncu 5 numaralı oyun alanından Sülenkeyi oyun alanı dışına çıkarırsa B atış çizgisi tarafındaki ikinci tur tamamlamış olur.


30.Üçüncü tur oyunu A atış çizgisi tarafından takımın 3. tur oyuncusu tarafından başlatılır.


31.A atış alanına gelerek 1 numaralı oyun alanına kurallara uygun olarak atışını yapan oyuncu 1 numaralı oyun alanını içerisine girer.

32. Sülenkeyi tek ayak sekerek ve yerden sürükleyerek (istediği ayağını kullana bilir fakat bir seti tamamlamadan ayak değiştiremez) 1 numaralı oyun alanından yan taraftaki oyun alanının 4 numaralı oyun alanına çizgilere basmadan geçirir.

33. 4 numaralı oyun alanından karşı taraftaki oyun alanının 3 numaralı oyun alanına çizgi ihlali yapmadan ve kurallara uygun bir şekilde sülenkeyi sürükler.

34. 3 numaralı oyun alanından karşı taraftaki oyun alanının 2 numaralı oyun alanına çizgi ihlali yapmadan ve kurallara uygun bir şekilde sülenkeyi sürükler.

35.2 numaralı oyun alanından karşı taraftaki oyun alanının 5 numaralı oyun alanına çizgi ihlali yapmadan ve kurallara uygun bir şekilde sülenkeyi sürükler.

36. 5 numaralı oyun alanına tek ayak sekerek sülenkeyi sürükleyen oyuncu 5 numaralı oyun alanından sülenkeyi oyun alanı dışına çıkarırsa A atış tarafındaki birinci turu tamamlamış olur.


37.Oyuncu B atış çizgisi tarafına geçer ve oradan atışını yaparak ikinci tur oyununa başlar.


38. B atış alanına gelerek 1 numaralı oyun alanına kurallara uygun olarak atışını yapan oyuncu 1 numaralı oyun alanını içerisine girer.

39. Sülenkeyi tek ayak sekerek ve yerden sürükleyerek (istediği ayağını kullana bilir fakat bir seti tamamlamadan ayak değiştiremez) 1 numaralı oyun alanından yan taraftaki oyun alanının 4 numaralı oyun alanına çizgilere basmadan geçirir.

40. 4 numaralı oyun alanından karşı taraftaki oyun alanının 3 numaralı oyun alanına çizgi ihlali yapmadan ve kurallara uygun bir şekilde Sülenkeyi sürükler.

41. 3 numaralı oyun alanından karşı taraftaki oyun alanının 2 numaralı oyun alanına çizgi ihlali yapmadan ve kurallara uygun bir şekilde Sülenkeyi sürükler.

42. 2 numaralı oyun alanından karşı taraftaki oyun alanının 5 numaralı oyun alanına çizgi ihlali yapmadan ve kurallara uygun bir şekilde Sülenkeyi sürükler.

43. 5 numaralı oyun alanına tek ayak sekerek Sülenkeyi sürükleyen oyuncu 5 numaralı oyun alanından Sülenkeyi oyun alanı dışına çıkarırsa B atış tarafındaki ikinci turu tamamlamış olur.


44. Dördüncü tur oyunu A atış çizgisi tarafından takımın 4. tur oyuncusu tarafından başlatılır.


45.A atış alanına gelerek 1 numaralı oyun alanına kurallara uygun olarak atışını yapan oyuncu 1 numaralı oyun alanını içerisine girer.

46. Sülenkeyi ayaklarını kullanarak tek ayağının üzerine yerleştirir. (istediği ayağını kullana bilir fakat bir seti tamamlamadan ayak değiştiremez) 1 numaralı oyun alanından 2 numaralı oyun alanına sülenkeyi üzerine bıraktığı ayağını ister havaya kaldırarak isterse topuğu yerde olacak şekilde çizgilere basmadan taşır.

47.2 numaralı oyun bölgesine gelen oyuncu oradan aynı şekilde sırayla 3,4 ve 5 numaralı oyun bölgelerine sülenkeyi taşır.

48.5 numaralı bölgeye kadar kurallara uygun alarak taşınan sülenke 5 numaralı oyun bölgesinden oyun bölgesi dışına çıkarılır.

49. Oyuncu oyun bölgesi dışına çıkardığı sülenkeyi ayağının üzerinden yukarı atarak tek elinin üzerinde tutar.

50. Ayağının üzerindeki Sülenkeyi havaya atarak elinin üzerine alan oyuncu ayaklarının ikisini yere basar ve eli üzerinde bulunan sülenkeyi havaya atarak tek eliyle havada kapar.

51.Oyuncu Sülenkeyi havada kaparak A atış çizgisi tarafındaki birinci turu tamamlar.


52. Oyuncu B atış çizgisi tarafına geçer ve oradan atışını yaparak ikinci tur oyununa başlar.


53.B atış alanına gelerek 1 numaralı oyun alanına kurallara uygun olarak atışını yapan oyuncu 1 numaralı oyun alanını içerisine girer.

54.Sülenkeyi ayaklarını kullanarak tek ayağının üzerine yerleştirir. (istediği ayağını kullana bilir fakat bir seti tamamlamadan ayak değiştiremez) 1 numaralı oyun alanından 2 numaralı oyun alanına sülenkeyi üzerine bıraktığı ayağını ister havaya kaldırarak isterse topuğu yerde olacak şekilde çizgilere basmadan taşır.

55.2 numaralı oyun bölgesine gelen oyuncu oradan aynı şekilde sırayla 3,4 ve 5 numaralı oyun bölgelerine sülenkeyi taşır.

56.5 numaralı bölgeye kadar kurallara uygun alarak taşınan sülenke 5 numaralı oyun bölgesinden oyun bölgesi dışına çıkarılır.

57.Oyuncu oyun bölgesi dışına çıkardığı sülenkeyi ayağının üzerinden yukarı atarak tek elinin üzerinde tutar.

58. Sülenkeyi ayağından elinin üzerine alan oyuncu ayaklarının ikisini yere basar ve eli üzerinde bulunan sülenkeyi havaya atarak tek eliyle havada kapar.

59.Oyuncu Sülenkeyi havada kaparak B atış çizgisi tarafındaki ikinci turu tamamlar.


60. Beşinci tur oyunu A atış çizgisi tarafından takımın 5. tur oyuncusu tarafından başlatılır.


61.A atış alanına gelen oyuncu arkasını oyun alanına döner ve çömelir.

62. Elindeki Sülenkeyi (tek ve ya çift) elini kullanarak arkasına dönüp bakmadan baş üstünden veya omuz başından atarak 1 den 5’e kadar sıralanmış oyun alanlarından birine düşürmeye çalışır.

63.Atışı yapan oyuncu oyun bölgelerinden birine Sülenkeyi kurallara uygun atarsa 1 numaralı oyun alanı çizgisine gelir ve Sülenkenin bulunduğu oyun alanına kadar tek ayak sekerek gider.

64.Sülenkenin bulunduğu oyun alanı oyuncu tarafından “kamalanır“(çapraz çizilerek işaretlenir).

65.Oyuncu “Kamalanan“ oyun alanına geldiğinde çift ayakla girebilir ve bu alanda ayak değiştirebilir

66.Kamalama yapılan oyun alanına rakip oyuncular hiçbir şekilde giremezler.

67.Oyuncular rakip oyuncunun Kamaladığı oyun alanlarına basmadan sıradaki kamalanmamış oyun alanlarına sekerek oyuna devam ederler.

68.Oyuncu Kamalanan alandaki Sülenkeyi alarak tek ayak üzerinde sekerek diğer oyun alanlarından geçerek oyun alanı dışına çıkar.

69.Oyuncu B oyun çizgisi tarafından A oyun çizgisi tarafındaki oyun atışındaki gibi atışını yapar.

70.Oyuncu atışı hangi atış çizgisi tarafından yapıyorsa o oyun alanlarındaki oyun bölgelerine atış yapabilir.(A çizgi atış alanı 1.2.3.4.5 numaralı oyun alanı B atış çizgisi alanı 1.2.3.4.5 numaralı oyun alanı)

71.Oyun tüm oyun alanlarının kamalanmasına kadar devam eder.

72.Oyun alanını önce kamalayan takım seti ve oyunu kazanır.

73.Oyunun her turunda oyuncuların oyun kural ihlali yapması, oyuna başlama hakkının rakip takım oyuncularının oyuna başlaması şeklinde devam eder.

74.Oyuncular kural ihlalleri sonunda oynama hakkını kaybedip tekrar kazandıklarında oyuna hangi oyun alanında kalmışlarsa oyuna oradan devam ederler.

75. Oyuncuların atış çizgilerinden yaptıkları sülenke atışları sırasında çizgi ihlali yapmaları, atılan Sülenkenin atış çizgisi bölümündeki oyun alanları dışındaki bölgelere atılması durumunda oyun hakkı rakip takım oyuncusuna geçer.

76.Atışını yapan oyuncunun Sülenkeyi bulunduğu bölgeden alırken sektiği ayağının çizgiye basması, havadaki ayağının yere temas etmesi, Sülenkeyi yerden aldıktan sonra Sülenkeyi tekrar oyun alanına bırakması veya düşürmesi durumunda oyun hakkı rakip takım oyuncuya geçer.

77.Sekme ayağının değiştirilmesi durumunda ( Takımın kama yaptığı bölgesi hariç) oyun bölgelerinin sırayla sekilmemesi, oyunun tur sırasına göre yapılmaması durumunda oyun hakkı rakip takım oyuncuya geçer.

78.Oyuncuların atış çizgilerinden atış yapma ve oyun alanlarından sekerken bekleme süresi 20 saniyeyi geçemez.

TAKIMLARIN OLUŞUMU:


1. Takımlar küçükler ve yıldızlar kategorisinde kız- erkek karma olarak oluşturulur.


2. Gençler ve büyükler (18 yaş üstü) kategorilerinde kız takımı ayrı, erkek takımı ayrı oluşturulur.

3. Karma takımların 5’i kız 5’i erkek oyuncudan oluşmak zorundadır.

4. Bir takım en fazla 10 oyuncu, bir oyun lideri, bir yardımcı oyun liderinden oluşur. Oyun her biri 5 oyuncudan oluşan iki takım arasında oynanır. Oyuncuların beşi yedektir.


5. Takımlar en az 5 oyuncuyla müsabakalara katılmak zorundadırlar. 5 oyuncunun altında müsabakaya gelen takım hükmen mağlup sayılır.


6. Küçüklerde ve yıldızlarda 5 oyuncunun 2’si erkek 3’ü kız olmak zorundadır.


7. Oyuncu değişiklikleri kız – erkek dengesi bozulmadan yapılır.


8. Oyuncu değişikliği sınırı; bir sette en fazla 5 oyuncu değiştirilebilir.


9.Oyun lideri istediği zaman oyuncu değiştirme talebini masa hakemine bildirir. Başhakem oyun durakladığı zaman oyuncu değişikliğini gerçekleştirir.


10. Değiştirilen oyuncu aynı sette oyuna tekrar alınamaz.


11. Yedek oyuncular, oyun esnasında kendileri için belirlenmiş olan, yedek oyuncu alanında beklerler.


12. Her takımda bir takım kaptanı olmak zorundadır. Takım kaptanının formasında, göğüs numarasının altında 6 cm x 2 cm’lik bir şerit olmalıdır.


13.Maç öncesi takım kaptanı müsabaka cetvelini imzalar ve sayışmada takımını temsil eder.


14. Her takımdan sorumlu bir geleneksel oyun lideri bulunur. Geleneksel Oyun lideri; Müsabaka isim listesini masa hakemine teslim eder, müsabaka süresince takıma taktik verir, oyuncu değişikliği talebinde bulunur.


15.Geleneksel Oyun liderleri müsabaka esnasında oyuncularına kırıcı, aşağılayıcı şekilde davranamaz. Bağırarak taktik veremez.

Bu kurallara uymayan Geleneksel oyun liderleri oyun alanı dışına çıkartılır. Takım kaptanı oyun liderinin görevini yürütür.


16.Takım kaptanı ve Geleneksel oyun lideri kendi takım oyuncularının davranış ve disiplininden sorumludur.


17. Maç esnasında ve oyun alanında olduğu sürece, takım kaptanı oyundaki kaptandır. Takım kaptanı oyunda olmadığı zaman Geleneksel oyun lideri veya takım kaptanı oyundaki kaptanlık rolünü üstlenmek üzere bir başka oyuncuyu tayin eder.


18. Takım kaptanı mola ve oyuncu değişikliği talebinde bulunabilir.


MALZEMELER:


1. 8 x 8 cm ebadında 2 adet sülenke bulunur. ( Taş, Kiremit, Medefe olabilir)


2. Oyuncunun malzemeleri forma, eşofman, ve spor ayakkabısından oluşur.


3.Takımın forma ve eşofman rengi ile tasarımı tek tip ve temiz olmalıdır.


4. Ayakkabılar hafif, esnek, lastik ve topuksuz olmalıdır.


5. Oyuncuların formaları 1’den 10’a kadar numaralandırılmış olmalıdır.


6. Numaralar formanın ön ve arka ortasında bulunmalıdır. Numaraların renk ve parlaklığı formanın renk ve parlaklığına zıt tonlarda olmalıdır.


7. Numaraların boyu göğüste en az 10 cm, sırtta en az 15 cm olmalıdır. Numaraların yazıldığı bandın genişliği ise en az 2 cm’dir.


8. Oyuncuların sakatlanmasına sebep olabilecek veya onlara suni bir avantaj sağlayacak malzemelerin kullanılması yasaklanmıştır.


9. Oyuncular zarar görme riskini kabul etmek şartıyla gözlük veya lens takabilirler. Ancak 18 yaş altı oyuncular konu ile ilgili muvafakat ( veli izini) belgesini oyun liderine ibraz etmek zorundadır. Sorumluluk oyun liderine aittir.

11.Oyuna katılanlar sportmenliğe yakışır bir şekilde hakemlerin kararlarını tartışmaksızın kabul etmek zorundadır.


12.Oyuna katılanlar oyun kurallarını bilmek ve kurallara uymak zorundadır.


HAKEMLER:


1. Çizgi oyun müsabakasını 1 başhakem, 1 masa hakemi, ve 2 çizgi hakeminden oluşan hakem heyeti yönetir.


2. Başhakem: Müsabaka esnasında bütün yetkiler başhakemdedir.


3. Açık alanlarda yapılan müsabakalarda, hava şartlarının elverişsiz olduğu durumlarda, başhakem müsabakayı başka bir tarihe erteleyebilir.


4.Başhakem masa hakemi ile birlikte oyun süresince oyuncuların hangi bölgelerde kaldığını takip eder.


5. Başhakem atış yapan ve oyun alanına sekerek giren oyuncunun 30 saniyelik(en fazla içerde kalma süresi) zamanını yüksek sesle sayar.


6. Masa hakemi: Uzun kenar oyun çizgisinin en az 2m gerisinde bulunan masada oturur, müsabaka cetvelini yazar. Oyuncu değişikliklerini başhakeme bildirir.


7. Masa hakemi oyun süresince oyuncuların hangi turda ve oyun bölgesinde kaldıklarını takip eder.


8. Çizgi hakemleri: Karşılıklı çapraz köşelerde çizgiden 1 metre uzaklıkta, ayakta dururlar. Oyuncuların çizgi ihlali yapıp yapmadıklarını kontrol ederler. Oyuncular oyun alanından çıkarsa bayrağını kaldırarak başhakemi uyarırlar.



Add document to your blog or website
Reklamlari:

Similar:

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconTura oyunu

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconYengeç Oyunu sinopsis

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconTopaç oyunu oyun kurallari

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconAbd’Nİn asya oyunu

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconParti oyunlari çİÇek /BÖcek oyunu

SÜRÜklemeli sek sek oyunu icon1. İsmail Dümbüliye / Orta Oyunu Yeniden

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconBanu avar büYÜk oyunu yazdi…

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconAli Poyrazoğlu’nun son oyunu müthiş!

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconTalimat yoksa, vekil oyunu serbestçe kullanır.)

SÜRÜklemeli sek sek oyunu iconOyunu Adı: Macbeth Yazan: William Shakespeare Çeviren

Sitenizde bu düğmeye yerleştirin:
Belgeleme


The database is protected by copyright ©trdocs.org 2012
mesaj göndermek
Belgeleme
Main page